۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۲۵ نوامبر، برخی از محدودیت های «خطرناکی» که ایران برای آزادهای اصلی از جمله آزادی بیان و دین اعمال می کند را محکوم کرد.



العربیه به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه، خبر داد که وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جریان تاکید کرده است: «ایران به شکلی خطرناک، آزادی های فردی را محدود می کند همچون آزادی های تجمع، بیان، دین و رسانه.»
این گزارش در حالی صادر شده است که واشینگتن و تهران در آستانه آخرین مرحله از مذاکرات تاریخی خود درباره برنامه اتمی جنجال برانگیز ایران هستند.
واشینگتن همچنین از جمهوری اسلامی ایران به خاطر این که «تعداد اعدام شهروندانش در مرتبه دوم جهانی قرار دارد» انتقاد کرده است.
گزارش وزارت امور خارجه آمریکا به «محدودیت های اعمال شده بر شهروندان ایرانی در تغییر مسالمت آمیز دولت از راه انتخابات آزاد و سالم» اشاره کرده است.
آمریکا همچنین «فشارهای بدنی بر زندانیان و شکنجه آن ها و همچنین بازداشت های فله ای و غیر قانونی» را محکوم کرده است.
از سال ۱۹۸۰ واشینگتن و تهران روابط دیپلماتیک ندارند. چهار آمریکایی نیز در زندان های ایران هستند و سرنوشتشان در حاشیه مذاکرات اتمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
اما تام مالینوسکی معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور حقوق بشر می گوید که در مذاکرات اتمی «پرونده حقوق بشر ایران مورد بررسی قرار نمی گیرد.»

۱ نظر:

  1. علم کردن دفاع ازحقوق بشرتوسط آمریکا کشک است .در طول تاریخ بشر به همین شکل بوده همه آمده اند با شعارخدمت آبادانی وآسایش .ولی نتیجه عملکرد آنه جز زحمت وزجر ویرانی عاید بشر نشده است. اگر راست می گوید این همه جنایت که در دنیا روی می دهد حاصل خدمات علمی آنها در زمینه نظامی می باشد با با این همه دلسوزی شما درزمینه نظامی متوقف سازید آمار جنایات کمتر می شود.مسابقه تسلیحاتی شما متمدنها است که این بلا را به سر بشر می آورد. اگر شما تسلیحات هسته ای نسازید به جنایتکاران شیطان صفت ازسران و حاکمان کره شمالی گرفته تاتمام دیکتاتوران دنیا اازآسیای حنوب شرقی تاخاورمیانه وآفرقا واروپا وبرسد به آمریکاوتمام گروه های طغیانگرا که چیزی ازانسانیت نمی دانند. تسلیحات پیشرفته نظامی شماست آنها را قدرت مند تر کرده است وشده اند آفت وبلای جان انسانها . سالانه میلیاردهادلاراسلحه می فروشیدومیدهید به حیوان صفتان در نمای انسان واین همه ویرانی به بارمی آورند. وازاون ور زست می گیرید که از حقوق بشر دفاع می کنیم. تاامروز چه شماها کشورهای صنعتی وچه کشور های به نام اسلامی همه عملکردتان فقط نفع خود بوده ونتیجه اش این همکه خیانت در حق بشر بوده است .حرف زیاد برای گفتن دارم ودر این محدوده نمی گنجد. احمدی نژاد وحرفهایش کمدی عملکرد شماهاست .دروغ امری عادی است برای شما متمدن هاو...

    پاسخحذف

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...