۱۳۹۳ شهریور ۳, دوشنبه

بازداشت مالک یک قنادی در ارومیه بدلیل طراحی کیک


خبرگزاری هرانا – «سلام احمدی» صاحب مغازه شیرینی فروشی «لاوان» در ارومیه پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه‌اش و کشف عکس کیکی با طرح پرچم کردستان (پرچم رسمی اقلیم کردستان عراق) بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته ماموران اداره اماکن شهر ارومیه پس از تذکر چندباره به آقای سلام احمدی برای تغییر نام مغازه اش به دلیل آنکه آن را نامی کردی می دانستند سرانجام به مغازه شیرینی فروشی «لاوان» متعلق به وی مراجعه کرده و پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه، وی را بازداشت و مغازه را نیز پلمپ کردند.
ماموران مدعی شده اند که در حین بازرسی از کامپیوتر مغازه به عکسی برخورد کرده اند که نشان میدهد آقای احمدی با استفاده از خامه یک کیک را منقوش به پرچم کردستان (پرچم اقلیم کردستان عراق) طراحی کرده است. آقای احمدی پس از نگهداری چند روزه در اداره اطلاعات هم اکنون به زندان مرکزی شهر ارومیه منتقل شده است.
لازم به توضیح است پرچم کردستان در سال ۱۹۲۰، در جریان کشمکش‌های استقلال‌طلبانهٔ کردها در امپراتوری عثمانی طرح شد. این پرچم در عراق توسط حکومت اقلیم کردستان به عنوان پرچم ملی به رسمیت شناخته شده‌است اما استفاده از این پرچم در ترکیه و ایران ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...