۱۳۹۴ دی ۱۶, چهارشنبه

چه کسی مسئول جان شلر فرهادی است؟


پانزدهم دی‌ ماه ۱۳۹۴، سومین سالگرد خودکشی دختر دانشجوی ۲۵ ساله‌ای است که با گذشت سه سال،‌ روایت ماههای منتهی به مرگ او کماکان در ابهام باقی مانده است.
«شلر فرهادی»‌ فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه رازی کرمانشاه بود. او دختری رزمی‌کار و از ایل سنجابی بود. در پاییز ۱۳۹۰ در حالیکه خودش را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده می‌کرد،‌ ناپدید شد. پس از گذشت حدود پنج ماه خانواده‌‌اش او را در حالیکه از لحاظ جسمی به شدت ضعیف شده بود و در وضعیت روحی بغر
نجی قرار داشت از بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین تحویل گرفتند و به روستای خود در کرمانشاه بازگرداندند. ماموران وزارت اطلاعات با شرط اینکه او باید در صورت احضار شود به زندان مراجعه کند او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند.
بنابر اطلاعات موجود،‌ علت دستگیری شلر فرهادی،‌ امضای بیانیه‌ای انتقادی بود که از سوی تعدادی از دانشجویان دانشگاه کرمانشاه رازی در جریان سفر آیت الله خامنه‌ای به کرمانشاه (۲۴ مهر ۱۳۹۰) منتشر شد. از اینکه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات چه بر سر دخترجوان گذشت اطلاعی در دست نیست اما وی پس از بازگشت به خانه،‌ تا هفته‌ها وضعیت روحی نابسامانی داشت. او از همه هراس داشت و از خانه خارج نمی‌شد و تا ماه‌ها با کسی حرف نمی‌زد.
۱۰ ماه پس از آزادیش در دی ماه ۱۳۹۴، اداره اطلاعات کرمانشاه شلر فرهادی را احضار کرد و او پس از آگاهی از احضار خود،‌ با شلیک گلوله‌ای از تفنگ شکاری پدرش به زندگی خود پایان داد.
سرگذشت این دختر جوان در سکوت خبری، همچنان پر از ابهام مانده است، اما چیزی که روشن است اینکه آینده پر از امید او با یک بیانیه و یک تلفن به یک قطعه خاک در تاریکی و سکوت خلاصه شد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...