۱۳۹۴ دی ۱۲, شنبه

عربستان نگذاشت یک ویروس دیگه مثل خمینی رشد کند ?


يك ويروس خطرناك نابود شد.
دبی-العربیه.نت فارسی
«نمر النمر» روحانی شیعه‌ای که شنبه ۲ ژانویه به همراه ۴۶ تن دیگر از محکومان در اعمال تروریستی در سعودی اعدام شد، همواره در سخنرانی‌های خود، برای برپایی نظام «ولایت فقیه» در سعودی و دیگر کشورهای منطقه، شعار می‌داد. در این ویدیو یکی از این سخنرانی‌ها منعکس شده است.
تروریسمی که در سال‌های گذشته سعودی را هدف قرار داد، تنها در یک منطقه متمرکز نبود. چندین هسته تروریستی ظاهر شد که با حملات و اعمال تروریستی خود، کشور و امنیتش را هدف قرار می‌دهند.
شهرک عوامیه در استان قطیف در شرق سعودی، شاهد چندین حادثه در سال‌های گذشته بود؛ برجسته‌ترین آن‌ها حمله به مرکز پلیس و کشتن شماری از نیروهای امنیتی و شهروندان و تخریب املاک عمومی و خصوصی بود.
نیروهای امنیتی، هسته‌های عوامیه را رصد کرده و محرکان جوانان را به برداشتن اسلحه علیه نیروهای امنیتی شناسایی کردند.
مشهور‌ترین مشوق و محرک اقدام‌های مسلحانه در عوامیه «نمر باقر النمر» بود. مقام‌های مسئول او را به تشکیل هسته‌ای تروریستی در العوامیه با هدف نا‌امن کردن منطقه، حمله به نیروهای امنیتی و اقدام‌های خرابکارانه متهم کردند. با بررسی این اتهام‌ها در دادگاه، حکم اعدام تعزیزی او صادر شد و این حکم شنبه ۲ ژانویه ۲۰۱۶ صادر شد.
او در سال ۱۹۸۰ تحصیلات آکادمیک خود را به پایان رساند و بلافاصله به شهر «قم» در ایران رفت. پس از آن به حوزه علمیه در سوریه پیوست.
بعد از آن، نمر باقر النمر به سعودی بازگشت تا در زمینه اجتماعی و سیاسی فعالیت کند. او خطیب مسجد «العوامیه» شد و از راه خطبه‌های سیاسی علیه دستگاه‌های کشوری، صحابه رسول خدا، امنیت و ثبات کشور، این مسجد را به یک پایگاه سیاسی برای اهداف خود تبدیل کرد. از راه همین منبر چندین خواسته مطرح کرد که با اهداف گروه‌های شبه نظامی خارجی تروریست، و کشورهایی که دشمن پادشاهی سعودی هستند و سعی در ایجاد فتنه دارند، همراستا شد. او همچنین خواستار جدایی منطقه الشرقیه از کشور سعودی شد.
تصاویر منتشر شده از عملیات بازداشت «نمر النمر» در سال ۲۰۱۲، مقاومت او را در برابر نیروهای امنیتی و شلیک آتش به سمت یکی از خودروهای گشت، نشان می‌دهد.
او در سخنرانی‌های خود که یکی از آن‌ها در این فیلم ویدیویی دیده می‌شود، می‌گوید: «ما خواهان برپایی نظام ولایت فقیه در بحرین هستیم، خواستار ولایت فقیه در عراق هستیم، خواستار ولایت فقیه اینجا هستیم. خواستار برپایی نظام ولایت فقیه در همه جهان هستیم».
هسته‌های العوامیه در اجرای حملات خود نشابه دارند. سن اعضای آن‌ها نزدیک به هم است و همواره تلاش می‌کنند که با موتور سیکلت رفت و آمد کرده و بمب‌های ککتل مولوتوف به سمت نیروهای امنیتی پرتاب می‌کنند. این علاوه بر فعالیت سایبری‌هایشان در تحریک آشوب و اعمال خرابکارانه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...