۱۳۹۴ دی ۸, سه‌شنبه

روحانی: ۸۴ درصد خشونت و آدم‌کشی جهان در دنیای اسلام رخ می‌دهد


حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یک‌شنبه با اشاره به آمار خشونت و ترور در جهان گفت که “۸۴ درصد خشونت، ترور، و آدم‌کشی در دنیای اسلام، در شمال آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا در حال رخ دادن است”.
حسن روحانی در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت آیا این برای دنیای اسلام شرم نیست که مسلمان‌ها و بچه‌های کوچک از میان آب سرد، رودخانه، دریاچه و دریا به پناه یک کشور غیر اسلامی بروند؟
روحانی در مورد ریشه‌یابی مسئله رواج خشونت در دنیای اسلام ادامه داد: برخی مدارسی که به نام دینی برپا شده‌اند، قرائت آنها از اسلام، متن قرآن و سیره پیامبر، قرائت خشونت‌بار است.
پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، نیز در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به جهان اسلام با تأکید بر این‌که «افکار نوجوانان را نباید با کینه آلوده کرد» گفته بود که «تسامح را باید از مدارس شروع کرد.»
حسن روحانی در ادامه سخنان یک‌شنبه خود اما، در عین حال خواستار مقابله کشورهای اسلامی با اسرائیل شده و از سوریه‌ حمایت کرده‌ است. این اظهارات آقای روحانی در حالی بیان می‌شود که ترکیه، عربستان، و برخی دیگر کشورهای منطقه‌ای خواستار برکناری رژیم کنونی سوریه هستند و به‌ویژه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، بارها بر این امر تأکید داشته‌ است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...