۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

توهمات و وحشت پان ايرانيست ها


تبلیغات روزنامه عربستانی برای تشکیل کشور جعلی کُردستان
روزنامه الوطن عربستان در جریان بررسی پیامدهای سفر رئیس منطقه کردستان عراق به عربستان نوشته که وارد شدن عربستان به مسأله کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است.به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی «الوطن»، در بررسی سفر «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق به عربستان و دیدارش با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور به طرح تجزیه سوریه، ایران، ترکیه و عراق به منظور تأسیس کشور کردستان پرداخته است.
این روزنامه نوشته: کارشناسان و تحلیلگران به اجماع رسیده‌اند که عربستان می‌تواند در پیچ تاریخی که خاورمیانه در آن قرار دارد نقش قابل توجهی بازی کند و دیدار بارزانی و ملک سلمان نقطه عطفی در روابط (عربی_سنی) منطقه است.
الوطن اعلام کرده علاوه بر مسأله همکاری‌های مشترک عربستان و منطقه کردستان و موضوع مبارزه با داعش و فعالیت‌های اقتصادی و موضوع آوارگان منطقه کردستان، دو طرف بر موضوعات مربوط به آینده نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
بر اساس این گزارش عربستان برای مدتها حتی بعد از سقوط صدام حسین بر خلاف ایران و ترکیه از مسأله کردستان عراق و سرنوشت آن در آینده دور بوده و امروز ریاض وارد مسیر مربوط به این پرونده شده است.
روزنامه سعودی نوشته: کُردها یکی از بزرگترین قومیت‌های جهان با 35 میلیون نفر هستند که در مساحتی در حدود 500 هزار کیلومتر مربع در ترکیه، ایران، عراق و سوریه تقیسیم شده‌اند و آرزوی آنها برای تأسیس کشور کردستان در حال محقق شدن است.
در حالی که اغلب احزاب کُرد با این طرح مخالف هستند و مسعود بارزانی به صورت انفرادی به دنبال اجرای همه پرسی در کردستان عراق درباره این مسأله است؛ این روزنامه نوشته که اجرای همه پرسی می‌تواند گام اول در تأسیس کشور کردستان باشد.
این روزنامه نوشته مبارزه کُردها با گروهک تروریستی داعش به آنها مشروعیت بین المللی داده و آنها را به شریک قابل اعتمادی برای غرب تبدیل کرده است.
الوطن مدعی شده شجاعت و وحدت کُردها آنها را به یکی از ارکان ثبات در خاورمیانه تبدیل کرده و جنگ کُردها علیه داعش به جنگ آنها برای استقلال [تجزیه] تبدیل خواهد شد و همه جهان از کُردها در این زمینه حمایت خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...