۱۳۹۲ مرداد ۱, سه‌شنبه

یورش وحشیانه به سلول کشیش زندانی و زندانیان سیاسی همبند وی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»نیروهای وزارت اطلاعات و گارد ویژه زندان ندامتگاه کرج به سلول کشیش زندانی و زندانیان سیاسی حاضر در این بند یورش بردند و مدتی طولانی ضمن به اصطلاح بازرسی ،اقدام به تخریب و ربودن وسایل شخصی آنها نمودند.
غروب روز دوشنبه ۳۱ تیرماه انبوهی از نیروهای اطلاعات و گارد ویژه به فرماندهی افسر گشت زندان فردی به نام حسینی به سلول کشیش زندانی بهنام ایرانی ،وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پور شجری و زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی که شدیدا بیمار می باشد یورش بردند.در یورش به سلول کشیش زندانی و همبندیانش بیش از ۱۱ نفر از مامورین اطلاعات و گارد ویژه شرکت داشتند.
نیروهای مهاجم ابتدا تمامی زندانیان را از سلولهایشان خارج نمودند و سپس به طور وحشیانه ،حداقل وسایلی که زندانیان از فروشگاه زندان خریداری کرده بودند و یا از قبل داشتند در وسط سلول انباشته کردند و با تخریب وسایل و خوردن مواد غذایی خریداری شده از فروشگاه ، اقدام به ربودن وسایل شخصی آنها مانند کارت تلفن، دست نوشته ها و سایر موارد نمودند.
قبل از تهاجم ، کشیش بهنام ایرانی را به زیر هشت بردند و به مدت ۱ ساعت در آنجا نگه داشتند .مامورین اطلاعات که با اعتراض کشیش زندانی و سایر زندانیان سیاسی مواجه شده بودند کشیش زندانی را تهدید کردند که او را به سلول انفرادی منتقل خواهند کرد.
یورشهای وحشیانه و غیر انسانی بصورت مستمر علیه سلول کشیش زندانی وهمندیانش صورت می گیرد تنها در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ بار به این سلول یورش برده اند.
این یورش به منظور پرونده سازی صورت گرفته بود یکی از زندانیان عادی همبند کشیش زندانی را تحت فشار ، تهدید و تطمیع قرار داده بودند که علیه کشیش زندانی شهادت دروغ بدهد اما این زندانی حاضر به این کار نشد که مورد برخورد وحشیانه قرار گرفت.
از زمانی که انتصابات نمایشی ریاست جمهوری ولی فقیه آخوندعلی خامنه ای صورت گرفته است رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران شدت جنون آمیزی به خود گرفته است که از جمله آنها انتقال بی دلیل زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی در زندان زاهدان و زندان اوین، یورشهای وحشیانه به بندها و سلول زندانیان سیاسی ،تهدید به قتل و ضرب و شتم زندانیان سیاسی و عقیدتی ( آقای کاظمینی بروجردی) و همچنین موجی از اعدامهای گروهی در زندانها می باشند. هدف از این اعمال قرون وسطایی و غیر انسانی ایجاد فضای رعب و وحشت به منظور جلوگیری از اعتراضات مردم نسبت به حقوق سلب شده آنها می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارها و سرکوبهای وحشیانه علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی که در زندانهای ایران در اسارت بسر می برند ، به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول مرداد۹۲ برابر با ۲۳ ژوئیه۲۰۱۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...