۱۳۹۴ مرداد ۶, سه‌شنبه

ممانعت از برگزاری مراسمی جهت یادبود کیانوش آسا


ماف نیوز: ستاد خبری اداره‎‌ی اطلاعات کرمانشاه، دانشجویانی را که خواهان برگزاری مراسمی جهت یادبود “کیانوش آسا” بودند را تهدید کرد که برگزاری هرگونه مراسم یادبود برای وی، با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.
به گزارش ماف نیوز، بعد از آن که گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه در پی برگزارش مراسمی جهت یادبود کیانوش آسا در یکی از سالنهای فرهنگی این شهرستان برآمدند، اداره‌ی اطلاعات آنها را تهدید کرد که باید از برگزاری مراسم خودداری کنند.
قرار بود خانواده‎ی کیانوش آسا نیز در این مراسم شرکت کنند.
پیشتر و در ماه گذشته نیز در روز سوم تیرماه نیز از برگزاری مراسم سالگرد کشته‌شدن وی از سوی خانواده‌ی وی ممانعت به عمل آمده بود.
کیانوش آسا در جریان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران ناپدید شد و روز ۳ تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانه‌ی پزشکی قانونی توسط خانواده‌اش شناسایی شد. آسا در اثر اصابت دو گلوله کشته شده‌ بود. وی کیانوش آسا اقلیت مذهبی بوده و خانواده‌ای با مذهب یارسان (اهل حق) داشته ‌است.
پس از کشته شدن کیانوش آسا، تنها پارک دانشگاه علم و صنعت ایران به پاس بزرگداشت این دانشجو، توسط دانشجویان این دانشگاه به صورت غیر رسمی پارک شهید آسا نام گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...