۱۳۹۴ تیر ۲۹, دوشنبه

زبان دوم در کشورهای مختلف جهان، چه زبانی است.


دوستان با توجه به این که ما درایران تقریبا ۵,۶ زبان مادری از قبیل ﴿کردی ٕعربی ٕاذری ٕترکی ٕبلوچی ٕلری وغیره﴾ که زبان دوم انها محسوب می شود داریم . در میان ده زبان اول این فهرست، عربی و کردی نیز جای دارند که به ترتیب زبان دوم ۶ و ۴ کشور هستند.
وب‌سایت “مووهاب” (MoveHub) که منبعی تخصصی در خصوص مسائل مربوط به مهاجرت بین‌المللی به حساب می‌آید، به تازگی یک اینفوگرافیک منتشر کرده که نشان می‌دهد زبان دوم در کشورهای مختلف جهان، چه زبانی است.
بعضی از اطلاعات منتشرشده در این اینفوگرافیک قابل حدس هستند مانند زبان فرانسوی که زبان دوم در کانادا است. اما برخی دیگر به ریشه‌های تاریخی زبان در مناطق مختلف اشاره دارد که نشان می‌دهد جهان چگونه در طول صدها سال تغییر کرده است.
بر اساس این اطلاعات، زبان انگلیسی در ۵۵ کشور جهان زبان دوم به شمار می‌آید که از این نظر در جای نخست قرار دارد. پس از آن و با اختلاف، به ترتیب زبان‌های فرانسوی، روسی، و اسپانیایی قرار دارند که در ۱۴، ۱۳، و ۸ کشور، زبان دوم محسوب می‌شوند.در میان ده زبان اول این فهرست، عربی و کردی نیز جای دارند که به ترتیب زبان دوم ۶ و ۴ کشور هستند.
اطلاعات تصویری گردآوری‌شده توسط “مووهاب” را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...