۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

اعتصاب پرستاران در کُردستان و ایران


ماف نیوز: در ادامه‌ی تجمعات اعتراضی پرستاران در شهرهای مختلف ایران، طی روزهای گذشته در چندین شهرستان، پرستاران اقدام به اعتصاب کردند.
به گزارش ماف نیوز، پرستاران بیمارستان رسالت واقع در بزرگراه رسالت – خیابان ابوذر غفاری در تهران، روز گذشته اعتصاب کرده و در پی اعلام حضور بازرس سازمان در این بیمارستان، از قبل برای اعتصاب برنامه‌ریزی کرده بودند، از ساعت ۱۰ و با حضور این بازرس، در حیاط و مقابل در ورودی تجمع کردند.


در شهرستان ماکو نیز در استان ارومیه، بیمارستان خمینی این شهرستان امروز چهارشنبه را در اعتصاب به سر برد. در این بیمارستان بازرسی از سازمان، نظاره‌گر اعتصاب‌کنندگان بوده واسامی‌شان را یادداشت کرد.
اعتصاب این پرستاران تا زمان خروج این بازرس از این بیمارستان، ادامه داشت و طبق گفته شاهد عینی، پرستاران دیگری اعم از بازنشسته، پرستار شیفتهای دیگر نیز با هماهنگی همکاران خود در این بیمارستان، برای اعتصاب به این بیمارستان آمده بودند.
در تهران نیز روز سه‌شنبه ۶مرداد ۹۴ پرستاران بیمارستان هاشمی‌نژاد واقع در حوالی میدان ونک و خیابان ولیعصر تهران، دست به اعتصاب زدند طبق گفته‌ی شواهد عینی، این پرستاران از ساعت ۹ در خارج از ساختمان این بیمارستان و ورودی ساختمان، تجمع کردند.
این اعتصاب در اعتراض به تبعیض و پایین بودن حقوقها و پرداخت نشدن مطالبات بر حق پرستاران صورت گرفت.
در روز دوشنبه ۵مرداد ۹۴ در سلماس در استان ارومیه هم پرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء در اعتراض به عدم اجرای طرح عملکرد در محوطه این بیمارستان برابر درب اورژانس تجمع کردند.
در بجنورد هم روز دوشنبه ۵مرداد ماه ۹۴ کارکنان مرکز انتقال خون استان خراسان شمالی در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب‌افتاده برای ساعتهایی دست از کار کشیدند و در برابر دفتر مدیریت سازمان مرکز انتقال خون این استان در بجنورد تجمع کردند.
این اعتصابات در حالی صورت می‌گیرد که شنبه‌ی گذشته در شهرستان اردبیل نیز پزشکین این شهرستان، در اعتراض به کشته‌شدن دکتر “اصغر پیرزاده” اعتصاب کرده و خواهان قصاص و تامین امنیت جانی جامعه‌ی پزشکین شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...