۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگر


پیش بسوی برگزاری هر چه با شکوهتر اول مه در سال 1393 در ایران. اول ماه مه در راه است. بطور معمول پناهندگان این مناسبت و جشن را کمتر بخود مربوط دانسته اند. تا آنجا که به پناهندگان ایرانی در خارج کشور مربوط میشود. گویا این روز و مراسم مختص احزاب سیاسی است که خود را به هر اعتباری چپ و طرفدار کارگران میدانند. اما این تصویر و برداشت باید تغییر کند.اول مه روزیست که کارگران سراسر جهان علیه همه این نابرابریها و بی عدالتی هایی که دامان ما را نیز گرفته اعتراض میکنند. اول ماه مه روزیست که کارگران از سیاه و سفید ؛ از هر ملیت و نژادی اعلام میکنند که تمام تقسیماتی که به آنان تحمل شده پوچ است و میخواهند دست در دست هم دنیائی فارغ از ستم و نا برابری را پی ریزند. زندگی کردن در صلح؛ رفاه؛ شادی و برخورداری از حقوق برابر شهروندی و دخالت مستقیم در اداره امور جامعه آرزوی تمام انسانها از جمله میلیونها مهاجر و پناهنده در سراسر جهان است.
تجربه این دوره باید برای طبقه کارگر ایران این درس را داشته باشد که بزرگترین قیام تهی دستان دنیا؛ وسیعترین اعتصابات و اعتراضات خیابانی کارگران در فقدان آگاهی و تشکل طبقاتی و در فقدان یک پرچم روشن کارگری به انتقال قدرت میان دشمنان طبقاتی این طبقه می انجامد و کارگران علیرغم هر تلاش و جانفشانی تنها به دنباله رو طبقات دیگر و جنبشهای ارتجاعی تبدیل خواهد شد.
اول ماه مه امسال 1393 طبقه کارگر باید این تجربه تاریخی 35 سال گذشته را به سر لوحه شعار خود تبدیل کند و با صدای رسا اعلام کند که اول مه امسال روز همبستگی و تشکل طبقاتی کارگران است. اول مه امسال فرجه ای است که طبقه کارگر در ایران همراه بقیه کارگران؛ در اجتماعات خود جمع شود؛ اتحاد و همبستگی را در صفوف خود بالا ببرد و بر همسر نوشتی طبقاتی مستقل خود پای بفشارد.
پناهجویان و پناهندگان ایرانی؛ آنهایی شان که از این نا برابریها رنج میبرند. باید جزیی از حرکت جهانی اول مه باشند. سرنوشت ما و سر نوشت کارگران اروپا و آمریکا و هر کشوری که در آن زندگی میکنیم یکی است پس باید در صف مقدم مراسم اول مه باشیم.بگذار امسال اول ماه مه با حضور فعال ما رنگ و جلای دیگری بیابد. بگذار اول مه امسال سر آغاز حرکت وسیع پناهجویان و پناهندگان ایرانی برای تقویت واقعی مبارزشان علیه همه ستم هائی باشد که زندگی انسانی را از آنان دریغ داشته . بگذار اول مه امسال همچنین روز اعلام اتحاد مبارزاتی پناهندگان ایرانی با کارگران سراسر جهان و روز پیوستن کارگران ایرانی به اتحادیه های کارگری در اروپا باشد.
آنجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ همراه و هماهنگ با حزب چپ سوئد در شهر گوتنبرگ در مارش و تظاهرات اول ماه شرکت میکنیم.ما با شرکت در مراسم روز اول ماه مه روزجهانی کارگر تعلق خود را به طبقه کارگر و آرمان این طبقه برای رهایی ؛ اعلام کرده و همصدا با کارگران جهان اعلام میکنیم که: تنها با فروپاشی سرمایه داری و برقراری نظامی بدور از نابرابری و استثمار، آزادی بشر امکان پذیر است. ما از همه مردم آزادیخواه و برابری طلب دعوت میکنیم در این روز شورانگیز روز اول مه در کنار همدیگر به شرکت در تظاهرات روز جهانی کارگر فعالانه شرکت کنیم. تنها با اتحاد و همبستگی قدرتمند در صفوف طبقه کارگر ایران ؛ میتوان آزادی تشکل و اعتصاب و آزادی فعالان کارگری و کارگران در بند و پیشروی مبارزه طبقاتی کارگران علیه سرمایه داران را تضمین کرد. نظام سرمایه داری مسبب بیکاری؛ جنگ؛ قحطی؛ آوارگی؛ زن آزاری؛ فقر و تمام نابسامانی هایی است که بر سر مردم خراب شده است.
زمان: روز پنج شنبه اول ماه مه 2014 ساعت 45؛13 دقیقه بعدازظهر
13.45 Vänsterpartiets 1 maj مکان: مقابل دفتر حزب چپ در خیابان آندرا لنگ گاتان 20
Vänsterpartiet Göteborg
Andra långgatan 20,
-tåg avgår från Andra Långgatn. زنده باد اول مه!
زنده باد همبستگی و تشکل طبقاتی کارگران
آنجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
بیست و هفتم ماه مه 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...