۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

اجرای حکم ۲۳ ماه حبس سه جوان اهل سنت در بندر ترکمن به خاطر مطالب فیسبوکی






سه جوان اهل سنت در بندر ترکمن که سال گذشته به دلیل فعالیت‌شان در فیسبوک، بیش از چهار ماه را در بازداشت به سر برده بودند، روز سه‌شنبه (۲۷ خرداد-۱۷ ژوئن) جهت سپری کردن دوران محکومیت ۲۳ ماهه‌ی خود بار دیگر بازداشت و روانه‌ی زندان این شهرستان شدند.
دانیال بابایانی، حبیب‌الله بیگ‌زاده و نعمت‌الله کمی، نخستین بار در شهریورماه سال گذشته از سوی اداره‌ی اطلاعات استان گلستان بازداشت و در آذرماه همان سال از سوی شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب شهرستان گنبد هر یک به ۲۳ ماه حبس محکوم شده بودند.
عبدالناصر خرمالی، دیگر جوانی که همراه با این سه نفر بازداشت شده بود نیز از سوی دادگاه به ۳۷۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۲ ضربه شلاق محکوم شد.
اتهامات این چهار نفر در آن زمان، “توهین به رهبری”، اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “اهانت به امامان شیعه”، “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی”، و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.
آن‌ها در دی‌ماه سال گذشته با قرار وثیقه آزاد شدند و در خردادماه امسال محکومیت‌شان عینا از سوی دادگاه تجدیدنظر استان گلستان تایید شد و در مرحله‌ی اجرا قرار گرفت.
در میان این چهار جوان، دانیال بابایانی، ۲۱ ساله و دانشجوی رشته برق صنعتی در دانشگاه شهید چمران گرگان است.
اجرای حکم زندان این افراد به دلیل فعالیت در فیسبوک تنها ۲۰ روز پس از صدور احکام سنگین حبس برای هشت فعال سایبری دیگر که در تابستان و پاییز سال گذشته توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بودند صورت می‌گیرد.
این افراد که ۷ نفرشان هم‌چنان در بند ۳۵۰ زندان اوین و نیز زندان زنان تهران در قرچک ورامین زندانی هستند، به مجموعه اتهاماتی چون “توهین به مقدسات”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “توهین به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “توهین به سران سه قوه جمهوری اسلامی” و “انتشار تصاویر مبتذل از طریق اینترنت” که به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه فیسبوک به آن‌ها وارد شده، از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی مقیسه به ۷ تا ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

























هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...