۱۳۹۳ اسفند ۲۰, چهارشنبه

سازمان عفو بین‌الملل


«طرح افزایش جمعیت ایران، زنان را به ماشین کودک‌سازی تبدیل می‌کند»سازمان عفو بین‌الملل، روز چهارشنبه یازدهم مارس، با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به پیش‌نویس طرح‌ نمایندگان در مجلس ایران، با هشدار در مورد زنان ایرانی، گفت این طرح‌ها که با هدف «افزایش تولیدمثل» به اجرا گذاشته می‌شود، زنان را به «ماشین تولید کودک» تبدیل خواهد کرد.
به نوشته این سازمان، مجلس ایران بررسی دو طرح ۴۴۶ و ۳۱۵ را در دستور کار دارد که اگر به تصویب برسند دسترسی زنان به روش‌های پیشگیری از بارداری را مختل می‌کند و خطر این وجود دارد که ایران دهه‌ها به عقب برگردد، به دورانی که از نظر حقوق جنسی و باروری برای زنان دورانی پرمخاطره بود.
در این طرح که قرار است به زودی در مجلس ایران به رای گذاشته شود، از اداره‌های دولتی و غیردولتی خواسته شده در استخدام نیرو، اولویت «به ترتیب با مردان دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند» باشد و همچنین «به کارگیری یا استخدام افراد مجرد» در صورت وجود نداشتن «متقاضیان متاهل واجد شرایط» ممکن شود.
این قوانین و لوایح جدید پس از آن مطرح می‌شوند که آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در چندین سخنرانی به طور علنی خواستار افزایش جمعیت ایران شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...