۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

واشنگتن تایمز: وزیر جدید دفاع ایران طراح حمله به مقر نیروی دریایی آمریکا است



واشنگتن تایمز: وزیر جدید دفاع ایران طراح حمله به مقر نیروی دریایی آمریکا است

سایت تیک : واشنگتن تایمز نوشت: رییس‌جمهور منتخب جدید ایران وزیر دفاع جدید خود را انتخاب کرد. او یک فرمانده سابق نظامی است که مسوول طراحی حمله به مقر نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۳ در بیروت است که در جریان آن ۲۴۱ نفر از نیروهای آمریکایی کشته شدند.
به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، حسین دهقان پیش از این رییس کمیته سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. این مجمع متشکل از گروهی از مشاوران ذی‌نفوذ پیرامون آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران است که خود را به عنوان صدای انقلاب اسلامی ایران توصیف می‌کند.
نرال شیمون شاپیرا فرمانده بازنشسته ارتش اسراییل در گزارش مختصری که در مرکز امور دولتی اورشلیم منتشر شده به زندگی‌نامه دهقان پرداخته است؛‌ از جمله این موضوع که او تمام حرفه نظامی خود را در سپاه پاسداران انقلاب ایران سپری کرده است.
شاپیرا ادامه می‌دهد که او در سال ۱۹۷۹ و در سن ۲۲ سالگی به این نیرو ملحق شد و تا سال ۱۹۸۲ فرمانده نظامی تهران بود. اما در این سال و پس از اشغال لبنان توسط اسراییل که یک دهه جنگ شهری را برافروخت. دهقان به منظور کمک به تاسیس شاخه نظامی حزب‌الله که جنبش سیاسی شیعه مورد حمایت ایران است به لبنان عازم شد. سال بعد او به عنوان فرمانده سپاه پاسداران در لبنان منصوب شد.
در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۳، یک نفر شیعه با حمله انتحاری با یک کامیون باری، بمبی را در مقر نیروی دریایی آمریکا در بیروت منفجر کرد که منجر به مرگ ۲۴۱ نفر شد. به طور هم‌زمان در جریان یک حمله انتحاری دیگر در مقر چتربازان فرانسوی در بیروت ۵۸ نفر سرباز کشته شدند. شاپیرا در این زمینه می‌نویسد: «انتقال دستور انجام این حمله و تامین مالی و آموزش عملیاتی آن با کمک سپاه پاسداران در لبنان و تحت فرماندهی حسین دهقان انجام شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...