۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

با کشتە شدن یک شهروند کُرد در شهرستان قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه، آمار قربانیان انفجار مین طی سە ماه گذشتە در مناطق کُردنشین بە ١٣ تن رسید

آژانس کُردپا: با کشتە شدن یک شهروند کُرد در شهرستان قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه، آمار قربانیان انفجار مین طی سە ماه گذشتە در مناطق کُردنشین بە ١٣ تن رسید.

بنابە گزارش آژانس خبررسانی کُردپا؛ جهانبخش رستمی ١٨ ساله فرزند نظر در نزدیکی پاسگاه "یکه‌شان" از توابع قصرشیرین به دلیل انفجار مین بجای مانده از جنگ، جان خود را از دست داد.

این حادثە روز یک‌شنبە، ٢٤ آذرماه در ارتفاعات کوه "آق داق" قصرشیرین روی دادە است کە منجر بە کشتە شدن این شهروند کُرد شدە است.

انجار در کوه آق داق در حالی است که مقامات وزارت دفاع در استان کرمانشاه از "پاکسازی" منطقه از مین خبر می‌دهند و دستور تعطیلی کارکنان بخش مین‌زدایی را صادر کردند.

از دیگر سو، در همان روز یک کولبر کُرد بە نام فرید قادری ٢٦ سالە در مرز شیخ‌صلە منطقە ثلاث باباجانی بر اثر برخورد با مین یک پایش را از دست داد.

با استناد بە آمار مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی فصل پاییز، ٢ شهروند کُرد بر اثر برخورد با مین جانشان را از دست دادەاند و ١١ شهروند یگر زخمی و قطع عضو شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...