۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

رجل سیاسی و کردستان . سیروس ملکوتی

رجل سیاسی و کردستان . سیروس ملکوتی
جمهوری اسلامی چه از نوع اصول گرایش و چه اصلاح طلبش چند آزمون نظامی و ایدئولوژیک را پشت سر نهاده اند. در آزمون نظامی در انواع کشتار حضور به هم رساندند و اما از میانه این همه آزمونهای مرگ خواهانه ، حضور در کردستان مهمترین بهانه برای رشد و دریافت کلید قدرت ایام شد.




زیرا جنگ در کردستان آزمونی بود در پذیرش و طاعت ایدئولوژیک از فرمان جهاد، حتی این حضور منافع بیشتری را از جنگ با عراق برای قاتلان فراهم آورد. این قهرمانان میدان خونبار کرد کشی امروز اما در پست های کلیدی وزارت، سپاه ، و صنایع ایران و همچنین با تاسف و تاثر بیکران در عرصه همایشات تبعیدیان ایرانی به مثابه ناجیان اصلاح طلبی حضور دارند. شاید بیمورد نیست که دادخواهی مردم کرد با تقلقل بخشیدن و ایراد اتهامات به احزاب کردی دارد به حاشیه دادخواهی ها کشانیده میشوند.
زیرا برای این رجل امروزین و ماندگاریشان بر سریر قدرت نوعی از ترسیم سیاست مماشات فردایی باید مشروعیتی کسب نمود ، و چه مشروعیتی بهتر از نامشروع خواندن احزاب کردی . فراموش نکنیم که بخشی از آن کنشگرانی که طی همه این سالها با همبستگی خود با مبارزات در کردستان حماسه سرایی مینمودند تا نوعی از بودن و هم آوایی مبارزاتی را به تظاهر بکشانند ، امروز به صف آرایی در مقابل همان اندیشه ها و دادخواهیهایی برآمدند که روزگاری جوهر انقلابی نمایی آنان را تصویر مینمود .
با این حال ایمان دارم ، هستند آزادگانی که آن جنایات و این معرفت مبارزاتی مردم و احزاب کرد را از یاد نخواهند برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...