۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

روز یکشنبه ۲۲ دسامبر برابر با اول دی ماه ۱۳۹۲، هزاران تن از مردم سوئد در شهراهای مختلف این کشورعلیه نژاد پرستی و خشونت علیه مهاجرین دست به تظاهرات زدند که هم اکنون در ساعت ١٢ يكشنبه تظاهرات ضد راسيستي در أستورا توريت بوروس همبستگي پناهندگان بوروس









روز یکشنبه ۲۲ دسامبر برابر با اول دی ماه ۱۳۹۲، هزاران تن از مردم سوئد در شهراهای مختلف این کشورعلیه نژاد پرستی و خشونت علیه مهاجرین دست به تظاهرات زدند که هم اکنون در جریان است. .
این تظاهراتهای اعتراضی در پی ان برنامه ریزی شده که یکشنبه گذشته یک گروه از هواداران نازیسم، «جنبش مقاومت ملی سوئد»، با حمله به یک تظاهرات مسالمت امیز علیه نازیسم انرا به خشونت کشاندد.
در تظاهرات امروز که توسط گروه “خط ۱۷″ سازماندهی شده بود توسط هفت حزب سوئد مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

در تظاهرات استکهلم، که نزدیک به ۲۰۰۰۰ نفر شرکت کرده بودند واز سوی پلیس از طریق زمین و هوا به شدت کنترل میشود، از جمله رهبر حزب سوسیالدموکرتها، استیفان اوون، و وزیر مهاجرت از حزب مردم و رهب حزب سبز در این راهپیمائی حضور داشتند.
تنها حزبی که در این تظاهرات شرکت نداشت، حزب دست راستی” دموکراتهای سوئد” ب

در این گردهم ائیها چندین نفر از هنرمندان نیز شرکت دشتند.

توضیح اینکه: یکشنبه گذشته تظاهرات گروهی از مردم علیه نژاپرستی در “شرتورپ” (Kärrtorp) واقع در استکهلم توسط گروهی از نژادپرستان به خوشونت گرائیده شد. پس از این حادثه چندین راهپیمایی علیه نژادپرستی در مناطق مختلف کشور انجام شده. روزگذشته حدود ٣هزار تن در شهر یوتبوری علیه نژادپرستی راهپیمایی کردند. در چند روز گذشته همچنین در شهرهای مالمو، یوتبوری ، اوربرو، و اوپسالا نیز راهپیمایی هایی علیه نژادپرستی انجام شد.











هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...