۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

برگزاری سمینار دو روزه تحت عنوان "تحولات منطقه، آینده ایران" از سوی CNFI


کوردستان میدیا: وضعیت اپوزیسیون ایران، مکانیزم‌ها مناسب برای آینده سیاسی ایران، اصلاح در رژیم ایران و مشکلات اصلاح طلبی مجموعه مباحث مطرح شده در سمینار "تحولات منطقه، آینده ایران" بودند.
به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روزهای شنبه و یکشنبه ٢٧ و ٢٨ اردیبهشت ماه ١٣٩٣، سمیناری تحت عنوان "تحولات منطقه، آینده ایران" با حضور مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، اعضای CNFI، شخصیت‌های سازمانی و سیاسی اپوزیسیون ایران و مهمانانی از ملیت‌های ایران در شهر استکهلم کشور سوئد برگزار گردید.
روز نخست سمینار (شنبه ٢٧ اردیبهشت) از سه پانل تشکیل شده بود.
پانل نخست تحت عنوان "اپوزیسیون و چشم‌انداز آینده سیاسی ایران" و با سخنرانی ضیاالدین صدرالاشرافی، عضو کنگره ملیت‌های ایران فدرال و آذری، علیرضا اردبیلی عضو هیئت اجرایی جنبش فدرال دمکرات آذربایجان و سیروس ملکوتی فعال سیاسی برگزار گردید.
پانل دوم این سمینار تحت عنوان " اصلاح و رفع تبعیض در جمهوری اسلامی ایران" برگزار شد و طی آن هریک از مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، ناصر بلیده‌ای سخنگوی حزب بلوچستان ایران، جوما برش نماینده سازمان دفاع از حقوق ملت ترکمن، به ارائه مطالب خود پرداختند.
مصطفی هجری در اظهارات خود، عنوان کرد: رژیم اسلامی ایران فاقد هرگونه ظرفیت اصلاح پذیری است و این مسئله به سلطه‌ی یک قدرت به نام نهاد ولایت فقیه می‌باشد که قدرت فراقانونی داشته و از حفظ حقوق اکثریت جامعه جلوگیری می‌کند.
دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه افزود: اتحاد اپوزیسیون و آزادیخواهان ایران ضرورتی است تا متحد و هماهنگ آینده‌ی دمکراتیکی را برای ایران تضمین کند.
پانل سوم نیز، تحت عنوان "نظام سیاسی آینده ایرانم و مکانیزم‌های مناسب جهت اسقرار دمکراسی و حقوق بشر" و با ارائه دیدگاه‌های یاسین اهوازی فعال سیاسی، احمد ر‌أفت روزنامه‌نگار، عبدالستار دوسوکی فعال عرب اهوازی، صالح حمید و ایرج مصداقی فعالین عرصه حقوق بشر، مباحث خود را ایراد نمودند.
در هریک از این پانل‌ها، حاضرین ایده، نظرات و ملاحضات خود را ابراز کرده و از سوی هیأت‌ها به ایشان توضیحات لازم تقدیم شد و بدین ترتیب روز نخست سمینار پایان پذیرفت.
در روز دوم و آخرین روز سمینار که از دو پانل تشکیل شده بود، هریک از آقایان عبدالله مهتدی دبیرکل حزب کومله کردستان ایران، شهریار آهی فعال سیاسی، رئوف کعبی از رهبران اتحاد فداییان خلق ایران و هدایت سلطان‌زاده عضو هیأت اجرایی جنبش فدرال دمکراتیک آذربایجان، مباحث خود را ارائه نمودند.
در آخرین بخش روز دوم سمینار "تحولات منطقه، آینده ایران"، معتصم تاتایی استاد دانشگاه و اقتصاددان مقاله‌ای را در رابطه با اقتصاد ایران تقدیم کرد و به این ترتیب سمینار به کار خود پایان داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...