۱۳۹۳ اسفند ۳, یکشنبه

اداره اطلاعات مهاباد اجرای حکم اعدام علی و حبیب افشاری را تایید کرد


خانواده‌ی افشاری می گویند بعد از آن‌که امروز برای تحویل جسد فرزندانشان به زندان ارومیه و ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات مراجعه کرده‌اند، به آنها اعلام شده است که فرزندانشان علی و حبیب افشاری به دار آویخته شده‌اند اما بعد از اتمام مراسم سوگ، جسدهایشان را تحویل خواهند داد.
برادر علی و حبیب افشاری دو زندانی اعدام شده، می گوید ستادخبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه، به آنها هشدار داده است که به هیچ وجه، اجازه‌ی برگزاری مراسم سوگ‌ حبیب و علی افشاری را در مساجد مهاباد نداشته و تنها اجازه‌ی بر
گزاری مراسم سوگ را در روستای خود “اوسوکندی” دارند.
این برادر دو زندانی سیاسی اعدام‌شده، در ۱۸ و ۲۰ آذرماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شدند.
هنوز از سرنوشت چهار زندانی سیاسی دیگر اطلاع دقیقی در دست نیست،جنگ روانی حکومت ایران با خانواده‌های زندانیان سیاسی و اعدام‌شدگان از طریق نگهداشتن آن‌ها در نگرانی و بی‌خبری کامل امری سابقه‌دار است. جمهوری اسلامی به جز اجرای حکم متهمین، خانواده‌های آنها را نیز مجازات می‌کند. امری که به نظر می‌رسد در اتفاقات اخیر هم تکرار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...