۱۳۹۳ اسفند ۹, شنبه

بیست و هشتمین نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو از یازدهم اسفندماه ٩٣ آغاز و تا هفتم فروردین‌ماه ٩٤ ادامه خواهد یافت



در این نشست قطعنامه‌ای ارائه می‌شود که هدف از آن تمدید ماموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران می‌باشد.
در این ارتباط، نهادهای مدافع حقوق‎بشر در ایران با توجه به عدم بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران، شورای حقوق‌بشر را به تصویب این قطعنامه فرامی‌خوانند.
فدارسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق‌بشر، کانون مدافعان حقوق‌بشر، سازمان عضو فدارسیون و جامعه بین‌المللی بهایی اعلام کرده‌اند: این قطعنامه باید خواهان همکاری ایران با سازمان ملل و همچنین امکان دیدار احمد شهید از ایران را فراهم نماید.
همزمان با نشست بیست و هشتم شورای حقوق‌بشر به منظور جلب توجه شورا به وضعیت حقوق‌بشر ایران، جلسه‌ای جانبی درباره سرکوب مدافعان حقوق‌بشر، وکلای دادگستری، روزنامه‌نگاران و مسئله اقلیت‌های اتنیکی و مذهبی به ریاست عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون و با سخنرانی شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق‌بشر و دیان علایی، نماینده جامعه بین‌المللی بهایی در سازمان ملل برگزار خواهد شد.
بیست و هشتم مارس ٢٠١٤ شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در نشست ژنو با ۲۱ رای موافق، ۱۶ رای ممتنع و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر پایه‌ی آن ماموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه این شورا در امور ایران تا ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی تمدید گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...