۱۳۹۳ اسفند ۲, شنبه

شورای فرهنگی حکومت اسلامی ایران در شهر اسلام‌آبادغرب


شورای فرهنگی حکومت اسلامی ایران در شهر اسلام‌آبادغرب، ( شائاباد) تصمیم گرفته است نام‌ها و عناوین کردی و سنتی محلات، خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر را تغییر دهد.
 در جلسه‌ی شورای فرهنگی اسلام‌آبادغرب که در ساختمان فرمانداری برگزار شده است، نماینده‌ی فرماندار، ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات، فرهنگ و ارشاد، شورای شهر، شهرداری، امام جمعه و معتمدین حکومتی نیز حضور داشته و تصمیم بر آن شده تا نام و عناوین کردی تمامی محلات، خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر را تغییر بیابند.
بنا بر این گزارش نام و عناوین اغلب محلات، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اسلام‌آبادغرب در استان کرماشان کردی و یا دارای ویژگی‌های خاص منطقه هستند، و سال‌هاست که مردم این شهر از این القاب و عنوان‌ها استفاده می‌کنند و نام و عناوین مکان‌های که نیروهای حکومتی تغییر خواهند داد، نام‌های اصیل کردی، شعرا، نویسندگان و اشخاص نامی و خوشنام کرد می‌باشند.
شایان ذکر است که‌ بنا بر این تصمیم حکومت به جای نام‌های کردی از نام‌های غیرکردی، که دارای ویژگی‌های ایدئولوژیک مذهبی حکومتی هستند، استفاده خواهد کرد و این موجب اعتراض فعالان مدنی این منطقه‌ گشته‌ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...