۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

چین شبکه ملی اطلاعات ایران را راه‌اندازی می‌کند


جهت کنترل یا قطع کامل فعالیت‌های اینترنتی کاربران ایرانی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی
نصرالله جهانگرد٬ رئیس سازمان فناوری اطلاعات از توافق جمهوری اسلامی و چین در زمینه آغاز همکاری‌های اینترنتی در زمینه پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات در ایران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات٬ آقای جهانگرد گفته که این توافق‌ها در مذاکره با قائم مقام دفتر اطلاعات اینترنت شورای اطلاعات حاصل شده است.
وی افزوده «چین نیز طی چهار دهه گذشته تجربیات خوبی را در توسعه خدمات کاربردی فناوری اطلاعات بدست آورده که امیدواریم از این تجربیات استفاده کنیم.»
جهانگرد همچنین اضافه کرده که وزارت ارتباطات از فعالیت شرکت‌های توانمند اینترنتی چینی در ایران به منظور پیاده سازی و اجرای شبکه ملی اطلاعات استقبال می‌کند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفته «انتظار می‌رود شرکت‌های چینی با توسعه همکاری‌های مشترک و کمک به ارتقاء صنعت فناوری اطلاعات، ‌ حضور خود در ایران را تقویت کنند.»
۲۱ دی ماه نیز حسن روحانی در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی بر ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست امیدوارند با راه‌اندازی «شبکه اینترنت ملی» بتوانند تمام فعالیت‌های کاربران اینترنت در ایران را کنترل کنند.
آن‌ها با وجود اعمال محدودیت‌های گسترده اینترنتی برای کاربران ایرانی تاکنون موفق نشده‌اند ارتباط و حضور کاربران در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به طور کامل قطع کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...