۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

دو شهروند کُرد در شهرهای سقز و اسلام‌آباد‌غرب، در استان‌های کردستان و کرمانشاه با شلیک نیروی انتظامی ایران کشته شدند.





به گزارش کُردپا، کاوه مصطفایی ٢۴ سالە و ساکن شهر سقز در کردستان یکی از کشتە‌شدگان است.
یک منبع که نامش فاش نشده، در این ارتباط گفته است: “کاوه مصطفایی پس از یک مشاجره لفظی با مأموران نیروی انتظامی، از سوی یکی از نیروها هدف گلوله قرار گرفتە کە منجر کشته شدن وی شدە است.”
همچنین یک جوان ٣٠ ساله به نام پوریا اسدی ساکن شهر اسلام‌آباد‌غرب در استان کرمانشاه در یکی از خیابان‌های این شهرهدف شلیک گلولە قرار گرفته و جانش را از دست داد.
هفته گذشته نیز یک کولبر کُرد به نام رامیار ابراهیمی ۲۳ ساله در منطقە “آلان” سردشت استان آذربایجان غربی، مورد اصابت گلولە نیروهای انتظامی ایران قرار گرفت و بە کما رفت.
چندی پیش امید کریمیان، نماینده مریوان در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور ایران گفت: “آقای روحانی از عدالت‌ اجتماعی‌تان، تاکنون کشته شدن شهروندان کُرد توسط نیروهای انتظامی کردستان نصیب ما شده است.”
محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه نیز در تاریخ ۳۰ آبانماه خطاب به وزیر کشور با اعلام اینکه در دو ماه گذشته چندین شهروند کرد به خاطر بی‌احتیاطی نیروهای نظامی کشته شده‌اند، از وی در خصوص پرونده مورد هدف قرار گرفتن “آوین عثمانی” از سوی ماموران نیروی انتظامی خواستار توضیح شده بود ولی‌ تا این لحظه وزیر کشور دولت روحانی پاسخی نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...