۱۳۹۲ دی ۱۸, چهارشنبه

روایت زندگی دختری روستایی به اسم شلر از. کردسان. شهر كرمانشاه


دختري به نام شلر، دانشجوي علوم سياسي، به روايت خانواده اش بعد از سفر رهبري به كرمانشاه، به دلايلي نامعلوم (شايد امضاي يك طومار انتقادي) بازداشت مي شود، پس از پنج ماه بي خبري از سرنوشت دختري كه به يكباره گم شده، خانواده او را از زندان اوين تهران با كم تواني جسمي تحويل مي گيرد با اين ضمانت كه دختر روستايي در صورت تماس مجدد برادرها به ً تهران برگردد. به روايت خانواده شلر، وي بشدت تحت تاثير انفرادي و زندان پنج ماهه بوده، و دي ماه سال گذشته طي تماسي خواسته مي شود كه شلر خودش را سه روزه به تهران برساند، اما وي در تاريخ پانزده دي ماه در خانه روستايي پدرش خودكشي مي كند تا به تهران و جلسه احضار نرسد.
داستان كه نيست، روايت يك واقعه ي مبهمي ست از سرنوشت يك دختر كه با خودكشي تمام شده به روايت محمد نوري زاد، كه خواسته صداي شلر (نامي كردي به معني لاله واژگون) باشيم.
پرونده شلر فرهادی باید از سوی وزیر اطلاعات مورد بررسی قرار بگیرد. دلیل شکنجه های روحی دختر دانشجوی کرمانشاهی و انفرادی 5 ماهه وی در دوره وزارت اطلاعات مصلحی چه بوده است؟
1) بر اساس دوربینی که در سقف تمام اتاق های بازجویی نصب است، تمام روند بازجویی فیلم برداری شده و این فیلم می تواند در اختیار وزیر اطلاعات ، یا تیم امین ایشان قرار بگیرد تا مشخص شود که روند بازجویی و شکنجه های روحی وارد شده به دختر 25 ساله کرمانشاهی چه بوده است ؟
2) تیم اطلاعاتی دوره مصلحی باید توضیح دهد چرا شلر فرهادی بازداشت بوده است؟
3) خانواده شلر فرهادی که به شدت تحت فشار است تا موضوع را تکذیب کند.
4) باید با تشکیل یک تیم بازرسی از سوی وزیر اطلاعات ، پاسخ به این سئوالات داده شود که چرا شلر فرهادی تزدیک 5 ماه در انفرادی به سر می برده ؟
5) باید از سوی تیم بازجویی شلر فرهادی توضیح داده شود که این دختر دانشجو ، چرا با وجود ازادی ، مجداا بعد یک سال احضار شده است؟
6)آقای علوی باید پیگری کند از طریق تشکیل یک تیم امین بازرسی؛ اما ان فردی که باید پاسخگو باشد وزیر سابق مصلحی است
سالروز مرگ شلر پانزده دي ماه ست، كرمانشاه، شهرستان گهواره، روستاي كوزران
....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...