۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

صدور حکم اعدام برای یک شهروند کرد آژانس خبری موکریان سرویس حقوق بشر


دادگاه انقلاب مهاباد برای یک فعال سیاسی کرد حکم اعدام صادر کرد.
بنا به گزارش آژانس خبری موکریان، با گذشت سه سال و نیم از بازداشت یک شهروند کرد اهل بوکان، روز شنبه 30 شهریورماه 92 شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد "محمد عبدالهی" زندان سیاسی کرد زندان مهاباد را به اعدام محکوم کرد.
بر اساس همین گزارش، این فعال سیاسی طی تماسی با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر اظهار داشت: "حکم صادره از طرف دادگاه به صورت کتبی به من ابلاغ نشده ولی مسئولان زندان مرا در جریان حکم صادره قرار داده اند و بنده تصمیم ندارم به حکم صادره اعتراض کنم".
در ادامه گزارش خبرگزاری موکریان آمده است، در پی اظهارات عبدالهی مبنی بر عدم اعتراض به حکم صادره، خبرنگار موکریان در تماس کوتاهی با کفاشی، وکیل مدافع تسخیری این زندانی سیاسی آخرین وضعیت پرونده نامبرده را جویا شد که ایشان ضمن تایید خبر حکم اعدام گفت: "بنده به حکم صادره اعتراض دارم و در مدتی که فرصت اعتراض وجود دارد لایحه اعتراضی را تقدیم دادگاه تجدیدنظر خواهم کرد".


گفتنی است؛ محمد عبدالهی، اولین بار 4 فروردین ماه 89 بازداشت و پس از سه ماه نگهداری در اداره اطلاعات به زندان مرکزی مهاباد منتقل شد.

این گزارش می افزاید، این زندانی سیاسی اهل بوکان تاکنون 11 بار به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف و تبلیغ علیه نظام دادگاهی شده است که آخرین جلسه آن در یکم مردادماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شد.

لازم به ذکر است، محمد عبدالهی برادر محمد امین عبدالهی، زندانی سیاسی زندان طبس است که حدود 8سال پیش به اتهام محاربه دستگیر و در مجموع به ۱۸ سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...