۱۳۹۲ اسفند ۱۱, یکشنبه

اشتراک نظر وزارت امور خارجه دولت بنفش در زمینه حقوق بشر با قوه قضائیه و محمود احمدی‌نژاد: " آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند"


محمود احمدی‌نژاد نیز در دوران کاری خود با رد نقض حقوق بشر در ایران، قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان را برای اجرا ابلاغ کرده بود.
وزارت امور خارجه دولت "تدبیر و امید" در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران توسط وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، دولت آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند.
به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی آمده است: افکار عمومی بین‌المللی، دولت آمریکا را به‌عنوان نماد دخالت گسترده در حوزه خصوصی افراد، نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در زندان‌های ابوغریب، بگرام و گوانتانامو و جلوگیری از مجازات عاملان این جنایات، بازداشت خودسرانه و شکنجه افراد در شبکه زندان‌های مخفی آمریکا از جمله در اروپا، قتل صدها زن و کودک بی‌گناه به‌وسیله هواپیماهای بدون سرنشین، حمایت‌های همه جانبه از اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و اعمال مشابه می‌شناسد. در این شرایط، دولت آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند.
این بیانیه می‌افزاید: گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ایران عموما براساس داده‌های بی‌اساس گروه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و در جهت مقاصد سیاسی دولت آمریکا تنظیم شده است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است توسل ابزاری به حقوق بشر، مصداق عینی تضعیف مبانی و ارزشمند این حوزه انسانی خواهد بود.
این بیانیه در پایان تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس پایبندی به قانون اساسی و قوانین عادی و معاهدات بین‌المللی و هم‌چنین تعهدات دینی و اعتقادی خود در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی و بین‌المللی گام برداشته است و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت این موازین می‌داند. اقدامات و تعاملات مثبت جمهوری اسلامی ایران با نظام حقوق بشری ملل متحد و نهادهای بین‌المللی مبین تصمیم کشور به تداوم همکاری‌هاست.
صادق لاریجانی آبانماه گذشته گفته بود: «عده‌ای گمان کرده‌اند فضایی در کشور به‌وجود آمده است که بتوانند معیارها و ارکان اعتقادی نظام و در اصل اعتقادات مردم را زیر سوال ببرند.»
صادق لاریجانی همچنین ضمن اظهار تأسف برای گزارشگر ویژه حقوق بشر (دکتراحمد شهید وزیر خارجهٔ سابق کشور مالدیو و گزارشگر ویژه کنونی امور حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد ایران) و انتقاد از پیشنویسی که او برای شورای حقوق بشر سازمان ملل ارسال کرده خطاب به "مدعیان حقوق بشر" گفت : شما در همون گزارش می‌گویید قوانینتون نباید طوری باشد که بر خلاف استاندارد های بین‌المللی باشد و وجود اعدام بخاطر مواد مخدر و امور جنسی‌ را کنار بگذارید. با پوزخندی گفت: خوب به شما چه ربطی‌ داره ما یک اسلامی داریم یک منشأ قوانینی داریم …
شما می‌خواهید یک ایدئولوژی لیبرالی را می‌خواهید تحکیم به ملت ما بکنید؟ کجا زیر بار این حرفا خواهند رفت، نه فقط مسئولین کشور گوششان بدهکار این حرفا نیست، مردم ما هم این حرف‌ها را گوش نمیدن ...
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با تاکید بر اینکه انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران است و آن را به رسمیت نمی شناسد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز همواره در مجامع بین‌المللی ، نقض فاحش حقوق بشر در ایران را کاملا تکذیب می‌کند و خواهان اصلاح گزارش‌های حقوق بشری سازمان ملل شده است.
مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت روحانی نیز اواخر دی‌ ماه، احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، را فردی «فاسد» خواند و گفت: «احمد شهید اصلا یک حقوقدان نیست و به صورت یک عمله سیاسی وارد عرصه شده و از همان ابتدا علیه ملت ایران موضع گرفته است.»
وزیر دادگستری افزود: «ما در اصل با وجود گزارشگر مخالفیم چون ما از نظر حقوق بشر جایگاه ویژه‌ای در جهان داریم.»
***
صادق لاریجانی خطاب به "مدعیان حقوق بشر" : اعدام! اصلا به شما چه؟ ما مسلمانیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...