۱۳۹۲ اسفند ۱۸, یکشنبه

حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به شرکت کنندگان در دومین روز (یکشنبه 18 اسفند 92) تجمع دراویش


حمله نیروهای امنیتی شدت گرفت / دراویش زن به زندان اوین منتقل شده اند/ ۵۰ درویش گنابادی مقابل بازار تهران دستگیر شدند
نیروهای امنیتی در حملات مختلف دراویش زن و مردی را که قصد اجتماع دوباره مقابل دادستانی تهران را داشتند مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر کردند.
به گزارش خبرنگار مجذوبان نور، ماموران نهادهای امنیتی به رغم قول مسوولان قضایی برای رسیدگی عاجلانه به خواسته های خانواده زندانیان درویش و سیاسی، قریب به ۵۰ نفر از آقایان درویش را که مقابل ورودی بازار تهران اجتماع کرده بودند دستگیر کرده و همچنین زنان درویش را نیز به ضرب باتوم سوار ون های انتظامی کرده و به سمت زندان اوین بردند.
همچنین گزارش رسیده است که ۲۰ درویش دیگر را از مقابل دادستانی بازداشت و با دستبند داخل ون های انتظامی کرده و به سمت اوین می برند.
مسوولان دادستانی در ساعات پایانی روز گذشته اعلام کرده بودند تا ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه ۱۸ اسفند به خواسته خانواده های زندانیان یعنی بازگرداندن سه زندانی تبعید شده از زندان رجایی شهر به زندان اوین و همچنین اعزام سه درویش بیمار به مراکز درمانی تخصصی جامه عمل می پوشانند اما از ساعات اولیه صبح امروز با استقرار ماموران و تجهیزات امنیتی از قبیل آب پاش های ضد شورش و گماشتن تعداد زیادی مامور زن و مرد، نشان دادند وعده دیروز آنها فرصت تراشی برای تدارک حمله ای وسیع تر بوده است.
دراویش روز گذشته اعلام کرده بودند تا تحقق خواسته هاشان از هیچ گونه حق تجمع که قانون اساسی برای آنان در نظر گرفته است چشم پوشی نخواهند کرد.
خبرها حاکی است ده درویش زندانی محبوس در زندان های اوین تهران، رجایی شهر کرج و زندان نظام شیراز روز گذشته اعلام کرده بودند در صورت بی توجهی مسوولان به حقوق قانونی زندانیان سیاسی و عقیدتی اعتصاب غذای تر خود را از امروز به اعتصاب خشک تبدیل خواهند کرد.
یادآور می شود دراویش بیرون از زندان نیز از اعتصاب خشک زندانیان درویش اعلام حمایت کرده اند.
اینک بیش از دو هزار درویش در اعتصاب غذای خانگی به سر می برند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...