۱۳۹۳ تیر ۲۸, شنبه

محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفته است احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، "حدود ۳هزار اتهام" متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است.


آقای لاریجانی به خبرگزاری مهر گفته است "احمد شهید مرتب می گوید چرا من را به ایران راه نمی دهید... آمدنش به ایران برای بررسی نیست برای تبلیغات است وی چگونه می خواهد ۳ هزار اتهام را طی ۳ روز بررسی کند." ماموریت آقای شهید پس از سه سال گزارشگری درباره مسائل حقوق بشری ایران، در سال جاری میلادی به مدت یک سال دیگر هم تمدید شده است. ایران انتخاب او را سیاسی خوانده و وزارت امور خارجه اعلام کرده که انتخاب آقای شهید را به رسمیت نمی‌شناسد.
از زمان انتصاب آقای شهید او بارها درخواست سفر به ایران داشته اما مقام های قضایی ایران از جمله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و برادرش محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر این قوه، با سفر او به صورت قطعی مخالفت کرده اند.
محمد جواد لاریجانی در گفت و گوی اخیرش توضیح داده که "مشکل ما با احمد شهید شخصی نبوده بلکه در خصوص نحوه رفتار او در گزارشگری است."
آقای لاریجانی می گوید "احمد شهید اگر جایی ادعایی را مطرح کرد باید منبع آن را اعلام کند تا مورد راست آزمایی قرار گیرد. اینکه فردی در جایی ادعایی را مطرح کند و برای آن سند و منبعی نداشته باشد قابل استناد نیست."
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفته که "آقای شهید در گزارش خود لیست داده ۷ نفر در تهران اعدام شدند در حالی که اینها الان زنده هستند."
احمد شهید پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بود به بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران خوشبین شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...