۱۳۹۳ تیر ۲۲, یکشنبه

محکومیت ۸ نفر از گردانندگان صفحات فیسبوکی در ایران به مجموعا ۱۲۷ سال حبس


ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، می‌گوید که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی در ایران، به ریاست قاضی مقیسه، ۸ نفر از گردانندگان صفحات فیسبوکی را مجموعا به ۱۲۷ سال حبس محکوم کرده است.
به گزارش ایرنا "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص" از اتهامات این افراد بوده است.
احکام صادرشده از ۲۱ تا ۱۱ سال حبس را در برمی‌گیرد و دو نفر از متهمان علاوه بر حبس به مجازات نقدی و ۵۰ ضربه شلاق نیز محکوم شده‌اند.ایرنا می‌گوید قرارگاه ثارالله این افراد را از تیر ماه سال گذشته در شهرهای تهران، شیراز، کرمان، یزد و آبادان مورد پیگرد قرار داده و بازداشت کرده و سپس رسیدگی اولیه به پرونده آنان در دادسرای اوین انجام گرفته است.
جزئیات بیشتری از هویت این افراد و اینکه صفحات فیسبوکی اداره‌ شده توسط آنها چه محتوایی داشته، منتشر نشده است.
پلیس ایران نیرویی با عنوان پلیس "فتا" دارد که مخصوص برخورد با جرایم سایبری است.
با این حال نیروهای سپاه نیز در مواردی که حکومت ایران جرایم اینترنتی تلقی می‌کند به برخورد با افراد دست زده‌اند. از جمله گردانندگان وبسایت "کلیک نارنجی" که اخبار کامپیوتری و تکتنولوژیک منتشر می‌کرد، توسط سپاه کرمان دستگیر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...