۱۳۹۲ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

اعتراض ایران به استرالیا به خاطر 'بدرفتاری' با پناهجویان ایرانی


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین میرفخار، مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به این که کشورش پیشتر نیز برای همکاری در خصوص وضعیت امور مهاجران اعلام آمادگی کرده است، گفت: "(ایران) خواستار اصلاح روش برخورد با پناهجویان بر اساس اصول انسان‌دوستانه و هم‌چنین رسیدگی فوری در خصوص علل وقوع این حادثه و اعلام نتیجه شد.
سفیر استرالیا در تهران نیز با بیان مراتب تسلیت و تاسف دولت این کشور نسبت به وقوع این حادثه، تاکید کرد که تمامی نکات مطروحه از سوی مقام ایرانی را به دولت کشورش منتقل و نتیجه را اعلام خواهد کرد.
در درگیری‌های اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس ۷۷ نفر دیگر مجروح شده‌اند.
به گفته اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا پناهجوی کشته شده بر اثر جراحاتی که به سرش وارد شده بود در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.
وزیر مهاجرت استرالیا با اعلام خبر مرگ این پناهجو در جزیره مانوس، آن را یک "فاجعه بزرگ" خوانده است.
جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو، یکی از مراکز پناهجویان خواهان پناهندگی در استرالیا خارج از خاک این کشور است.
به گفته وزیر مهاجرت استرالیا، جراحت ها خارج از اردوگاه پناهجویان و بعد از فرار آنها رخ داده است.
شورش پس از آن رخ داده که روز یکشنبه برای مدت کوتاهی تعدادی از بازداشت شدگان از این اردوگاه فرار کردند.
به گفته آقای موریسون "شرایط بسیار خطرناکی بوده، عده ای تصمیم گرفتند به شیوه ای بسیار خشن دست به اعتراض بزنند و از مرکز خارج شوند، و جان خود را به خطر بیندازند".
به گفته وزیر مهاجرت استرالیا تامین امنیت محیط خارج از اردوگاه پناهندگان با پلیس پاپوآ گینه نو است.
استرالیا در ماه های اخیر برای مقابلع با موج پناهجویانی که با قایق و از طریق اندونزی به این کشور می آیند تدابیر بسیار سخت گیرانه ای اتخاذ کرده است
استرالیا در عین حال سیاستی را پیش گرفته که براساس آن، حتی پناهجویانی که مصادیق واقعی یک پناهجو را داشته باشند، به جای استرالیا در پاپوآ گینه نو اسکان می یابند.
گفته می شود فرار روز یکشنبه پناهجویان در جزیره مانوس پس از آن بوده که به آنها گفته اند به استرالیا منتقل نخواهند شد.
گروه های حقوق بشر می گویند بازداشت هایی طولانی در اردوگاه های پرجمعیت و گرم، در کنار تعلیق های طولانی در رسیدگی به پرونده پناهجویان می تواند پناهجویان را به بیماری های روانی دچار کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...