۱۳۹۲ بهمن ۲۲, سه‌شنبه

اعدام سراینده شعرهای زیبای "رود کارون" و "خورشید مو طلائی خوزستان" نمونه‌ای بارز از شدیدترین نوع تجاوز به حقوق انسانی


رادیو فرانسه: "انجمن بین‌المللی قلم"*، اعدام "هاشم شعبانی"، شاعرعرب‌زبان خوزستانی را شدیداً محکوم کرده است. این انجمن بین‌المللی اعدام سراینده شعرهای زیبای "رود کارون" و "خورشید مو طلائی خوزستان" را نمونه‌ای بارز از شدیدترین نوع تجاوز به حقوق انسانی دانسته است.
امیر طاهری- روزنامه نگار و عضو وابسته به "انجمن بین‌المللی قلم"*، در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه محاکمه هاشم شعبانی را محاکمه‌ای ساختگی توصیف می کند که در چهارچوب ابعاد ستیزه جویی و دشمنی ذاتی حاکمیت نظام اسلامی با اقلیت‌های قومی و مذهبی ایران تبیین می گردد.
" ماریا بوستفورد فریزر"- رئیس کمیته نویسندگان زندانی انجمن بین‌المللی قلم، در بیانیه این انجمن نوشته است: «ما اعدام این شاعرخوزستانی را شدیدترین نوع تجاوز به حقوق انسانی دانسته و آنرا محکوم می‌کنیم.»
انجمن بین‌المللی قلم در این بیانیه به پخش اعترافات هاشم شعبانی از شبکه تلویزیون دولتی جمهوری اشاره می کند و اعلام میکند که « این اعترافات میتواند در پی شکنجه هاشم شعبانی در زندان صورت گرفته باشد». این انجمن بین‌المللی محاکمه این شاعر خوزستانی را محاکمه‌ای، کاملاً ناعادلانه دانسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...