۱۳۹۲ اسفند ۱, پنجشنبه

ملکه زیبایی ونزوئلایی، ندا آقا سلطان این کشور شد


جنیزس کارمونا، یک ملکه زیبایی ونزوئلایی، روز سه شنبه در پی مشارکت در تظاهرات مخالفان دولت این کشور در شهر والنسیا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله افراد مسلح موتورسوار قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان، شامگاه چهارشنبه درگذشت.
انتشار عکس پیکر آغشته به خون جنیزس در تظاهرات هواداران لیوپولدو لوپز، رهبر زندانی اپوزیسیون، درگذشت "ندا آقا سلطان" تظاهرکننده ایرانی سال 2009 را تداعی می کند.
جنیزس کارمونا 22 ساله، دانشجوی رشته جامعه شناسی، ملکه زیبایی ایالت کارابوبو و مدل لباس معروف، چهارمین قربانی خشونت های سیاسی جاری در ونزوئلا است که بطور گسترده ای به ویژه در کاراکاس، پایتخت این کشور ادامه دارد.
به گزارش از شبکه های اجتماعی ونزوئلایی، یکی از تظاهرکنندگان به محض مشاهده به زمین افتادن جنیزس کارمونا، وی را بر روی دستان خود حمل کرده از یک موتورسوار خواست تا آنها را به بیمارستان برساند، اما علیرغم تلاش ده ساعته پزشکان برای نجات جانش، در نتیجه شدت خونریزی درگذشت.

روزنامه های رسمی ونزوئلا در نتیجه فشارهای دولتی از انعکاس خبر کشته شدن جنیزس کارمونا خودداری کردند، اما انتشار عکس های آغشته به خون وی در شبکه های اجتماعی در حالیکه توسط جوانی که ترک یک موتورسیکلت نشسته و تلاش دارد این قربانی خشونت های سیاسی را به بیمارستان برساند، حادثه کشته شدن "ندا آقا سلطان" بر روی سنگفرش خیابانی در تهران طی تظاهرات اعتراضی علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 ایران را برای بسیاری ها تداعی می کند.
به دنبال کشته شدن جنیزس کارمونا، معترضان مخالف نیکولاس مادورو، رئیس جمهور کنونی این کشور متحدتر شده از وی خواسته اند تا از قدرت کناره گیری کند. مادورو در واکنش به این درخواست با صدور بیانیه ای که از تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرده آنانیکه در انتظار کناره گیری وی از قدرت هستند، باید تا سال 2016، موعد انجام همه پرسی در این کشور، منتظر بمانند. وی افزود، قدرت را هرگز به اپوزیسیون واگذار نخواهد کرد.
برخورد گروه های مسلح با تظاهرات مخالفان
لئوپولدو لوپز، رهبر مخالفان در ونزوئلا، روز دوشنبه گذشته در شبکه تویتر از هواداران خود خواسته بود، روز سه شنبه دست به تظاهرات بزنند. در همین حال ایالات متحده آمریکا، نسبت به شدت یافتن خشونت ها در ونزوئلا، ابراز نگرانی کرده از مقامات این کشور خواست، بازداشت شدگان تظاهرات مسالمت آمیز را آزاد کرده، و گفت و گوی حقیقی با ملت این کشور را آغاز کند.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در باره شرایط کنونی ونزوئلا گفته است :"خشونت ها ما را نگران کرده است، و به این مساله توجه داریم که دولت ونزوئلا از نیروهای امنیتی و باندهای مسلح برای متوقف کردن تظاهرات مسالمت آمیز استفاده می کند، این روش باعث گسترش هرچه بیشتر خشونت ها خواهد شد."
کارنی افزود، دولت ونزوئلا از 3 دیپلمات آمریکایی خواسته است، خاک این کشور را ترک کنند. وی گفت، کاراکاس بارها با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی آمریکا و برخی طرف های بین المللی، به بهانه اینکه حوادث این کشور را تحریک می کنند، تلاش دارد تا افکار عمومی را منحرف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...