۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

وزير دادگستري دولت بنفش: جو گير نشويد ايران اوكراين نيست




وزیر دادگستری درباره شورش‌های خیابانی در اوکراین می‌گوید امر برکسی مشتبه نشود که اگر تحولی سیاسی در جایی اتفاق افتاده تبدیل به موضوعی داخلی کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری "دولت تدبیر و امید" در باره تحولات اوکراین گفت: «اتفاقی در اوکراین افتاده، بعضی ها در روزنامه جوری تیتر می‌زنند که گویا مساله‌ای داخلی اتفاق افتاده. یک شخصی چیزی می‌گوید تتیر اول می‌شود و عکس‌های رنگی بزرگ در لوگوی فلان روزنامه با عکس و رنگ همان حرکت سیاسی که در آن کشور اتفاق افتاده است؛ به نحوی که آنها احساس پیروزی می‌کنند و اگر اتفاقی و تحول سیاسی در جایی اتفاق افتاده تبدیل به موضوعی داخلی می‌کنند.»

وزیر دادگستری نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی با ثبات می‌داند که با کشورهایی نظیر اوکراین قابل مقایسه نیست.

وی در این‌باره افزود: « کشورهایی نظیر اوکراین که یک دوره متمایل به فضای غربی شده و دوباره تمایل به شرق پیدا کرد و باز هم حرکت‌هایی می شود که متمایل به غرب شوند در حدی نیستند که کسی فکر کند اگر در آنجا اتفاقی افتاده حالا در ایران حرکت‌ها و حرف‌هایی از این دست زده شود.»

پورمحمدی ضمن هشدار نسبت به این واکنش‌ها گفت: « باید از این فضای احساسی و موجی و ... ما فاصله بگیریم. نه کسانی که حال و هوای دیگری دارند امر برایشان مشتبه شود و نه دوستان ملت و انقلاب و نظام احساس نگرانی و دغدغه داشته باشند. به نظر من این فضا احساسی است و از این اتفاقات در دنیا می‌افتد، مهم نظام ماست که با اقتدار و سلامت باید پیش برود.»

منبع: خودنويس


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...