۱۳۹۲ بهمن ۱۷, پنجشنبه

سازمان ملل خواهان آزادی خسرو و مسعود کُردپور شد


گروه تحقيق در باره حبس‌های خودسرانه سازمان ملل خواهان آزادی مدافعان حقوق بشر خسرو و مسعود کُردپور دو روزنامه‌نگار زندانی کُرد از حبس خودسرانه شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گروه تحقيق در باره حبس‌های خودسرانه سازمان ملل در ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ (۵ فوريه ۲۰۱۴)، در رأيی که در نشست ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳ (۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۲) آن به تصويب رسيد، خواهان آزادی مدافعان حقوق بشر خسرو و مسعود کُردپور دو روزنامه‌نگار زندانی کُرد از حبس خودسرانه شد.
شایان ذکر است گروه تحقيق درباره حبس‌های خودسرانه تحقيقات خود را پيرو فراخوان فوری برنامه نظارت برای حمايت از مدافعان حقوق بشر، در ماه آگوست ۲۰۱۳ (مردادماه ۱۳۹۲) انجام داد و رأی خود را در تاريخ ۴ فوريه ۲۰۱۴ (۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۲) به اطلاع برنامه نظارت رسانيد. برنامه نظارت برنامه مشترک «فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است.
گفتنی است خسرو و مسعود کُردپور دو روزنامه‌نگار زندانی کُرد در آبان‌ماه 92 از سوی دادگاه انقلاب در مجموع به بيش از ۹ سال زندان محکوم شدند. وکيل این دو برادر روزنامه‌نگار کُرد اعلام کرده بود که خسرو کُردپور به 6 سال زندان و مسعود کُردپور به 3 سال و نيم حبس محکوم شده است.
اين دو روزنامه‌نگار که از حدود 10 ماه پيش در بازداشت به سر می‌برند، به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور، تبليغ عليه نظام، توهين به رهبر و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی متهم شده بودند.
مسعود و خسرو کُردپور از مديران سايت خبری موکريان هستند که اخبار مناطق کُردنشين ايران را پوشش می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

‏‎خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاشتی) پێشکەش کرا بۆ دایە شەریفە.

‏‎ ‏‎ ١٠/١٢/٢٠١٩ لەشاری هەولێر لە ڕێوڕەسمێكدا كە لە هۆتێل هەولێری نێودەوڵەتی بەڕێوەچی ڕێكخراوی ئاشتی خێرخوازیی، خەڵاتی ئاڵتونی (دایكی ئاش...